Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 3 december 2020, 06:30
PHD:s Håkan Gustafsson, SvD:s Anna Careborg och Eyevinns Jonas Rydholm Birmé ger sin syn på mediemarknaden 2021.
Foto: Press/Linda Broström/press
DEL 5. Hur ser mediekonsumtionen ut nästa år? Hur behöver medierna utvecklas? Och vilken påverkan kommer coronapandemin att ha på mediemarknaden? PHD:s Håkan Gustafsson, SvD:s Anna Careborg och Eyevinns Jonas Rydholm Birmé ger sin syn på vad som väntar nästa år.
Coronapandemins framfart har inte varit nådig för svenska medieföretag. Våren karaktäriserades av ett tvärt brott i annons- och eventintäkter, medarbetare permitterades och branschen ropade efter statliga stöd.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.