Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Stort intresse för prisjämförelser

Publicerad: 9 December 2010, 11:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Trafiken till Prisjakt.nu ökade 20 procent förra veckan. Även ekonomisajterna växte.


Drygt 781 000 unika webbläsare besökte den Schibstedägda prisjämförelsesajten Prisjakt.nu under veckan, enligt Kia Index. En ökning med 19,7 procent jämfört med förra veckan.

Den främsta förklaringen är att Aftonbladets undersajt "Pryl" sedan förra veckan leder till Prisjakt.nu.

- Vi ser en kraftig ökning i samband med att vi lanserade nya Pryl-sajt, som följer nyheter inom prylvärlden. Även konsumenter som vill jämföra priset på sina julklappar bidrar till att vår trafik ökar just den här tiden på året, säger Magnus Bengtsson, marknadsansvarig på Prisjakt.nu till Kia Index.

Pricerunner.se ökade dock mer blygsamma 2 procent till 542 000 besökare.

Även tv- och ekonomisajter hör till förra veckans vinnare medan stora nyhetssajter som Aftonbladet.se och Expressen.se låg i stort sett stilla.

E24.se ökade trafiken med 10 procent till drygt 935 000 unika webbläsare och di.se ökade 4 procent till 976 000 besökare. Tv4.se växte med 15 procent och SVT.se med 9 procent.

 

 

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.