Digitalt
Storökning för Mytaste Group
Publicerad: 14 februari 2019, 08:20
Andereas Friis är vd på Mytaste Group.
Foto: Janne Næss
Mytaste Group, som idag jobbar med prestationsbaserad marknadsföring, ökar vinsten med 7,7 miljoner kronor. Procentuellt sett blir det hela 7500 procent.
Vinstökningen beror framför allt på ökade intäkter. Omsättningen 2018 hamnade på 64,3 miljoner kronor, vilket kan jämföras med 42,6 miljoner kronor 2017.
Enligt en kommuniké från Mytaste Group var dessutom förra årets fjärde kvartal det bästa någonsin för koncernen.
Omsättningen i det fjärde kvartalet landade på 20,7 (13,6) miljoner kronor och rörelseresultatet (EBITDA) uppgick till 3,9 (1,8) miljoner kronor.
Mytaste Groups vd Andereas Friis skriver i kommunikén:
“Jag konstaterar med stolthet att utvecklingen kraftigt överstiger vårt långsiktiga finansiella mål att tillväxten ska öka med i genomsnitt 25 procent per år. När vi summerar 2018 har vi haft en tillväxt på 61 procent. Under kvartalet har vi välkomnat en ny huvudägare i Optimizer Invest. Affären är den största investeringen hittills för investmentbolaget och för Mytaste Group innebär den en kraftigt förstärkt finansiell position. I kombination med att Optimizer Invest tillför gedigen kompetens inom M&A och en bevisad förmåga att bygga framgångsrika bolag står det klart att vårt samarbete har alla förutsättningar att bli mycket gynnsamt.”
Mytaste Group driver bland annat vertikaler som Mytaste och Matklubben, och affiliatenätverket Shopello.
Nyligen kunde Dagens Media berätta att Mytaste Group ingått ett samarbete med Expressen i form av en jämförelsesajt för svenska kasinon.