Digitalt
Storförlust för Stampens krogsajt
Publicerad: 5 augusti 2010, 08:37
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:43
Djungeltrumman förlorade 92 öre per intjänad krona förra året.
Ämnen i artikeln:
DjungeltrummanMS
Martin Schori
Djungeltrumman föddes som en krogguide för göteborgare år 2002. Fem år senare blev Stampen-företagen Göteborgs-Posten och Mkt Media delägare, vilket kostade dem 2 miljoner kronor.
I dag bevakar sajten även Stockholm, Umeå och Malmö. Men Djungeltrumman är fortfarande en bra bit från att bli lönsam – år 2009 uppgick förlusten till 1,5 miljoner kronor. År 2008 var siffran - 2,9 miljoner.
Intäkterna föll från 2,1 miljoner till 1,6 miljoner mellan 2008 och 2009. Ägarna har skjutit till 500 000 kronor i form av ett aktieägartillskott men kapitalet är förbrukat. I bokslutet skriver Djungeltrumman att Stampen har förbundit sig att fortsätta tillföra pengar.