Digitalt
Storåkers nya Bukowskis
Publicerad: 25 augusti 2010, 09:20
Auktionsbyrån Bukowskis byter logga och grafisk profil. Jensen Pamp McCann ligger bakom.
Det nya utseendet är en av de första åtgärderna av nya vd:n, Storåkers McCanns grundare, Michael Storåkers som tillträdde i maj.
Syftet är att knyta Bukowskis verksamheter närmare varandra. Förutom den svenska auktionskammaren ingår Bukowski Markets, tidigare Auktionskompaniet, och Bukowski i Finland.
– Det är för att kunderna ska känna igen sig och uppleva ett Bukowskis, säger Michael Storåkers till Bukowskis kundtidning Revue.
Bukowskis tidigare logga skapades 1980.
Den nya loggan och den grafiska profilen är framtagen av Jensen Pamp McCann, som ingår i McCann Nordic där Michael Storåkers tidigare var vd och nu sitter som styrelseordförande.
– Det jag personligen faller för med utseendet på den nya loggan är kombinationen sirlig 1700-talsskrift och samtida lekfull spontanitet. Det är ju en vital del av Bukowskis, närheten mellan sekel , konst, hantverk och material, säger Michael Storåkers.