torsdag9 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Stimorol - live på Aftonbladet

Publicerad: 25 augusti 2010, 08:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41

Inför lanseringen av Stimorol Shift kommer live-sända event visas direkt i en banner på Aftonbladet.se.

Ämnen i artikeln:

IUM

HW

Henrik Widell


Mellan måndag och fredag nästa vecka genomför Cadbury, som äger varumärket Stimorol, olika event inne i Stockholm. Temat för eventen är förändring, vilket ska anspela på Stimorol Shifts förmåga att ändra smak efter att det tuggats en stund. Bland gästerna på eventen syns bland andra Adam Tensta, Olle Wallander från Fråga Olle och Henrik Fexéus.

Eventen, som pågår mellan 12:00 och 13:00 filmas och streamas live till Aftonbladet.se där filmen visas i ett bannerfönster. Vill man höra ljudet för man muspekaren över bilden. Det ska också finnas möjlighet att interagera genom att skicka frågor till inspelningsplatsen.

– Tanken är att skapa en kommunikation som inte upplevs som reklam av målgruppen, utan som underhållning som de är villiga att ta till sig, säger Linda Magnertoft, varumärkeschef för Stimorol.

Daniel Silander, projektledare på Initiativ Universal, som ligger bakom kampanjen säger: - Arbetshypotesen är att om målgruppen ser en vanlig människa pröva tuggummit, och uttrycka sig, "Aha, den ändrar verkligen smak" eller något liknande, så tror vi chansen är större att man själv vill testa tuggummit, än om det visas i form av en vanlig reklam. Inspelningar samlas, efter att de gått live på Aftonbladet.se, på kampanjsajten Stimorol-TV som är en plattform där all information och material om eventen samlas. - Både livespelaren och de klipp som läggs upp i efterhand är delbara, så vi hoppas också få viral spridning, säger Daniel Silander.

Cadbury ska sampla Stimorol Shift på plats vd eventen, programledare och gäster ska tugga tuggummit under inspelningarna och Stimorol kommer också stå som avsändare i spelarfönstret hos Aftonbladet.se.

– Sedan går allt material som används i eventen i linje med det material som går ut i andra medier som tv och butik under samma vecka, säger Linda Magnertoft.

Arbetsgrupp IUM

Marika Kjellman, pr Robert Pihl, producent Daniel Silander, projektledare Sanna Jörgensen, produktionsledare Beatrice Feuk-Dahlström, kundansvarig Linda Magnertoft, Brand Manager, Stimorol

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev