Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Steve Angello leker kurragömma

MTV lanserar en kurragömma-tävling där Steve Angello kommer att eftersökas på Facebook. Tävlingen ska locka fler till att se nya tv-serien ”Catfish”.

Sebastian Parkkila


Publicerad: 18 Februari 2013, 08:17
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:55

Ämnen i artikeln:

MTVDeportivo

Begreppet ”catfish” syftar till någon som gömmer sig bakom en falsk fasad. Dokumentären med samma namn från 2010 har nu gjorts till en tv-serie av MTV. Där får personer som har relationer på sociala medier hjälp med att ta reda på om deras internetflört är en ”catfish” eller inte.

Nu lanserar MTV en kampanj tillsammans med byrån Deportivo där Swedish House Mafias Steve Angello medverkar. Genom en tävling lockas folk till att hitta hans påhittade Facebook-profil med hjälp av ledtrådar.

– Han är otroligt populär i vår målgrupp, det känns helt fantastiskt, säger Erik Lindham, pressansvarig på MTV till dagensmedia.se.

Han berättar vidare att syftet är att uppmärksamma den nya tv-serien. Genom frågor om exempelvis Steve Angello kan den som tävlar få ledtrådar till hans Facebook-profil. Tävlande uppmuntras att använda sökverktyget ”Graph search” på Facebook som hjälper en att leta upp personer baserat på till exempel intressen.

– Det är redan väldigt många som har engagerat sig. Vinnaren från åka till Miami för att träffa Steve Angello, och hänga med honom på en nattklubb där han spelar.

Se Steve Angellos hälsning nedan:

<iframe src="http://player.vimeo.com/video/59752364" width="500" height="281" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe> <p><a href="http://vimeo.com/59752364"

Ämnen i artikeln:

MTVDeportivo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.