Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Stefan Lundell ska affärsskvallra i Breakits nya podd

Publicerad: 17 september 2021, 05:30

Lena Apler, Jon Mauno Pettersson och Mikael Lindell är stående gäster i Stefan Lundells nya podd ”Lundells vecka”.

”Lundells vecka” heter Breakits nya podcast där medgrundaren Stefan Lundell med gäster diskuterar techsnackisar från veckan som har gått.


Ämnen i artikeln:

Breakit

I dag fredag lanserar Breakit det nya poddkonceptet ”Lundells vecka” som baseras på Stefan Lundells veckoåterkommande krönika.

– Tanken är att det ska vara lite samma sak fast i ett poddformat som består av affärsskvaller och har en ”bakom kulisserna”-känsla, berättar Stefan Lundell på Breakit.

Utöver Stefan Lundell kommer såväl interna som externa gäster att ta plats i poddstudion.

– Oftast gästas jag av vår chefredaktör Jon Mauno Pettersson, men sedan kommer vi också att ha två stående gäster: affärsängeln och Collector-grundaren Lena Apler och Mikael Lindell, tidigare topp-chef på Klarna och i dag grundare av riskkapitalbolaget Wellstreet. Båda två är riktigt spetsiga personer som vågar sticka ut hakan.

Tillsammans ska Stefan Lundell och hans gäster gå igenom de hetaste techsnackisarna från veckan som har passerat och bidra med sina tankar och ”takes” på dem.

– Vi kommer att snacka om vad som hänt i veckan och vilket som varit det viktigaste mötet. Jag träffade kanske någon miljardär som sa det ena eller det andra och så skvallrar vi lite om det.

Podden har premiär i dag fredag.

– Det kommer att vara mycket snabba ryck. Ofta kommer vi att spela in podden några timmar innan den släpps.

”Lundells vecka” sponsras av Almi Invest, Cool Company och Tele 2.

Under framtagandet av konceptet har man tagit hjälp av Jacob Bursell på bolaget Monpol Media som också klipper också podden.

Linnéa Kihlström

Chefredaktör och ansvarig utgivare

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Breakit

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.