Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 28 Mars 2013, 05:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:50
Aftonbladets alltomstockholm.se har ökat antalet besökare kraftigt sedan betaversionen av den nya sajten lanserades.
I början av mars kunde dagensmedia.se berätta att alltomstockholm.se gjordes om för första gången sedan 2007.
Det nya utseendet har medfört en trafikökning för sajten. Veckan innan lanseringen hade alltomstockholm.se knappt 160 000 besökare enligt KIA-index.
Förra veckan hade siffran ökat till drygt 458 000 besök.
– Det känns otroligt roligt eftersom vi har tagit ett nytt grepp om Allt om Stockholm. Vi har hittat ett spår och en grundplattform. Det är en betasajt och vi har inte gjort någon marknadsföring, ändå har den lockat så många, säger Klas Lindberg, sajtchef för Allt om Stockholm till dagensmedia.se.
Sajten har länge hamnat i skymundan hos ägaren Aftonbladet. När Klas Lindberg arbetade på Nöjesbladet menar han att det inte fanns någon tanke eller vision för den.
– Nu är det nya bud eftersom lokalmarknaden är så het. Lokalt, mobilt och socialt är ledord i branschen. Varumärket är ju starkt trots att det har misshandlats så länge. Det känns som ett kvitto på att vi ska satsa vidare.
I maj inleds den första marknadsföringen av sajten med stortavlor i Stockholm, samt aktiviteter kring Allt om Stockholm.
Dessutom kommer en mobil satsning göras.
– På det stora hela är Aftonbladets strategi "mobile first". En stark uppsida är att vi inte har funnits i mobilen tidigare, så vi kan börja från grunden och tänka mobilt.
Under våren kommer även nya funktioner att läggas till. Nöjesaktörer kommer kunna lägga in egna evenemang i kalendariet och en "nära-mig"-funktion kommer finnas.
Sebastian Parkkila