Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Stark tro på digitala medier

Publicerad: 28 maj 2009, 08:25
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:31

Tron på digitala medier ökar kraftigt i USA och mer än var tredje marknadsförare tror att digitala medier ger bättre avkastning än traditionella medier.


Förra året ansåg 22 procent att digitala medier gav ett högre ROI än traditionella medier. I år är den siffran uppe i 34 procent. Samtidigt är det fler som tror att digitala medier ger mindre tillbaka, en ökning från 4,7 procent till 7,4 procent jämfört med 2008, skriver Emarketer och refererar till en undersökning av tidningen Promo.

Andelen marknadsförare som inte vet om digitala eller traditionella medier ger bäst avkastning för dem minskar. 2008 låg andelen ovetande på över 39 procent, en siffra som är nere på 29 procent i år. Det är dock en procentenhet högre än 2007.

Ola Eriksson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.