Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

”Stardoll redo för nästa steg”

Publicerad: 29 April 2010, 05:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Paulina Modlitba Söderlund lämnar Bonniers research-avdelning för att slipa på affärsstrategi och koncept för docksajten Stardoll.


Den svenska sajten Stardoll har blivit en internationell angelägenhet med nära 58 miljoner medlemmar, som kan mötas och stajla egna eller andras Stardolls. Målgruppen är främst 7-17 åriga flickor.

Paulina Modlitba Söderlund började i veckan som chef för produktstrategin – en ny tjänst på bolaget.

– Min styrka är att handgripligen hjälpa företag som har etablerat en produkt eller tjänst och känner sig redo för att ta nästa steg. Stardoll är ett fantastiskt spännande företag som på bara några år har tagit klivet från en mindre startup till ett internationellt företag. Jag ska jobba med produktutveckling tillsammans med de övriga teamen på kontoret. Varför tror du att just Stardoll har lyckats?– För att man var fantastiskt duktiga på att se potentialen i ett relativt outforskat webbsegment som motsvarade ett starkt behov hos unga tjejer. Stardoll har utvecklat en tjänst som är både välgjord, rolig och känns reko. Man värnar om användarnas trygghet och säkerhet.  Vilka erfarenheter på Bonnier har du nytta av på Stardoll?– Förståelsen för konsumenten. Mitt stora intresse är att förstå vad som driver folk och använda det för att vidareutveckla produkter. Dessutom kan jag bidra med kunskap om hur företag kan dra nytta av det snabbrörliga medielandskapet.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.