Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag22.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Starcom vinnare i Festival of Media

Publicerad: 11 Maj 2011, 05:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

Starcom kammade hem ett guld i den globala tävlingen Festival of Media.


Ämnen i artikeln:

Starcom

Starcom vann guldet i kategorin Best use of digital landscape för HIV-rådets ”Knullträdet”.

Starcom Norge vann tre kategorier, Best use of earned media, Best use of content och Best use of social strategy, med Kaizers Orchestra. Byrån blev därmed utsedd till Årets byrå.

– Det här är en framgång, inte bara för Starcom, utan för hela vår nordiska region, som visar att vi ligger långt fram i sociala medier och mobilmarknadsföring, säger Jens Welin, nordisk vd för Starcom.

– Jag är stolt över våra case för HIV-rådets Knullträdet och Kaizers Orchestra Hjerteknuser. I båda fallen har vi lyckats skapa en digital tsunami med hjälp av briljanta grundidé och ett starkt digitalt hantverk. Det förtjänade medieutrymmet för båda dessa annonsörer blev tio gånger större än det köpta medieutrymmet, fortsätter han.

Nätverket Starcom blev utsett till Årets nätverk.

Som Dagens Media tidigare berättat har Starcom största chans att vinna Stockholm Media Week. Här kan du läsa om hur byrån arbetar för att bli mer kreativa.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Starcom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.