Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Starcom tappar Activision

Publicerad: 15 juni 2009, 07:57
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:18

Activision Blizzards mediebyråupphandling är klar. Datorspelstillverkaren väljer Mediaedge CIA och avslutar därmed samarbetet med Starcom.


Activision Blizzard är resultatet av en sammanslagning av de två datorspelsjättarna Activision och Blizzard. Den nya koncernen ska nu samordna medieköpen och inledde därför en global pitch för knappt fem månader sedan. Enligt Brand Republic är det globala kontot värt knappt 2 miljarder kronor.

I Sverige har Activision jobbat med Starcom och byråns kundansvarige Martin Palm deltog i Starcoms pitch-team. Men Activision Blizzard väljer nu att avsluta samarbetet och istället ge uppdraget till Mediaedge CIA. Activision köpte media för 25 miljoner bruttokronor förra året, exklusive internet.

Bolagets flaggskepp är Guitar Hero-spelen, medan Blizzard har World of Warcraft i sin portfölj.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.