Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Stampen satsar på segling - lanserar ny sajt

Publicerad: 30 Januari 2015, 12:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

Stampen lanserar seglingssajt i samarbete med Volvo Ocean Race.


Ämnen i artikeln:

Stampen Local Media

Stampen Local Media lanserar idag den nya livsstilssajten sailtosee.com. Sajten som lanseras idag kommer att ha fokus på segling och evenemang.

– Det finns en tydlig efterfrågan på att ha en samlad plattform för segling och event, säger projektledaren och sponsringsansvarig Claes Berglund till Dagens Media och fortsätter:

– Vi vill utgå från seglingsevenemang i form av folkfester. Vi vill fånga seglarlivsstilen.

Sajten ska innehålla underhållande läsning i form av blogginlägg, redaktionella texter och information om kommande seglingsevenemang och tävlingar.

– I en tid där det är hård konkurrens med andra nyheter så är sajten en tacksam plattform att jobba med. Man ska dock inte sticka under stolen med att vi vill hitta nya intäkter. Det finns såklart ett kommersiellt intresse i detta, säger Claes Berglund.

Sajten lanseras i samarbete med bland andra Volvo Ocean Race och Stena Match Cup.

Markus Jacobsson


Ämnen i artikeln:

Stampen Local Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.