Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Stampen-chef slutar efter ett år – Lifestyle Media skrotas

Publicerad: 26 Augusti 2013, 07:12
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

Efter drygt ett år slutar Fredric Gunnarson som vd för Stampen Lifestyle Media – som skrotas som affärsområde.


Devote, Svenska Fans och Familjeliv är några av de bolag som sedan januari 2012 ingår i affärsområdet Stampen Lifestyle Media.

I juni samma år rekryterades Fredric Gunnarsson som vd. En post han tillträdde i mitten av augusti.

Nu, bara ett år senare, slutar han, kan Dagens Media berätta.

– Det stämmer. Vi har i samråd kommit fram till att det här är en bra lösning, säger Martin Alsander, vd på Stampen Media Partner, till Dagens Media.

Samtidigt skrotas också Stampen Lifestyle Media.

– Vi plockar bort den här koncernstrukturen och istället kommer de bolag som ingår i Stampen Lifestyle Media att uppgå i Stampen Media Partner. Det innebär att vi kommer äga våra dotterbolag direkt.

Vilka fördelar har det?

– Vi kommer närmare våra verksamheter helt enkelt. Det blir inga mellanstrukturer vilket gör att vi kan få igång samarbeten enklare, säger Martin Alsander och fortsätter:

– När det blev klart att Fredric lämnar var alternativet att ersätta honom men jag tror att den här lösningen både är enklare och mer effektiv. Det är helt odramatiskt.

Det blev trots allt en kort sejour för honom, vad beror det på?

– Jag började ju i januari och var inte med och rekryterade honom. Jag har kanske inte haft samma synsätt på hur man effektivt driver den här verksamheten.

Fredric Gunnarsson kommer i sin tur att arbeta med en rad olika projekt.

– Sedan en tid tillbaka har jag ett antal olika bolag som jag helt enkelt vill lägga mer tid på, säger han till Dagens Media.

Varför slutade du?

– Det var flera faktorer men framför allt är det mina egna projekt som har pockat på uppmärksamheten. Stampen har ju också flyttat väldigt många verksamheter till en lokal där det finns mycket duktiga människor så jag känner mig helt trygg med att lämna.

Bland de nya projekten finns bland annat onlinespelet Star Stable, som Fredric Gunnarsson beskriver som ett World of Warcraft fast för tjejer.

– Det lanserades för ett år sedan och växer fantastiskt bra världen över. Sedan har vi också webbyrån The Farm.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.