Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Stadium fluktar på Nelly

Publicerad: 18 September 2009, 13:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

En egen jackguide på nätet ska locka kunder till Stadium. Modeller som visar hur jackorna ser ut ska få fler att handla.


Med inspiration från modesajter som Nelly.com har Stadium byggt upp en jackguide tillsammans med Ottoboni. På sajte kan kunden välja den jacka som verkar mest intressant som sedan visas av modeller. Då ska också köplusten väckas.

– Vi kände att det finns bra e-handel på Stadium.se men det saknades inspiration. Man behöver bygga upp med inspiration för att locka till köp och det var så embryot till jackguiden föddes, berättar Daniel Bernehjält, vd för Ottoboni.

För tillfället finns ett 20-tal jackor att välja mellan och inom kort kommer dubbelt så många att finnas tillgängliga visuellt. Det finns också planer på ytterligare utveckling av guiden.

– Man kan jobba vidare på tillbehör och nästa steg är att sätta in sig själv och klä sig själv på guiden. I dag finns möjlighet att jobba med egen webbkamera och klä sig själv, det är ett naturligt steg. Vi har en bruttolista på en massa bra idéer men först ska det finnas fler jackor sen får vi se var vi hamnar, säger Daniel Bernehjält.

Arbetsgrupp:

Fredrik Suter – projektledare

Per Stålberg – produktionsledare

Christian Egnell – ad

Mattias Wåhlberg – Motion/filmAlexander Svensson och Simon Nkangy - flashutvecklare

Camilla Olsson

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.