Digitalt
Sprintads affärsområdeschef till Novus
Publicerad: 23 februari 2021, 10:11
Sedan augusti i fjol är Jan Berkö affärsområdeschef på Sprintad. Men nu lämnar han Direktpress säljbolag för undersökningsföretaget Novus.
Efter ett halvår på Sprintad lämnar affärsområdeschefen Jan Berkö för att gå till undersökningsföretaget Novus.
I augusti i fjol klev Jan Berkö på uppdraget som affärsområdeschef på Direktpress säljbolag Sprintad. Men nu lämnar han för att gå till undersökningsföretaget Novus, där han blir marknadsansvarig.
– Jag har alltid jobbat i skärningen mellan marknad och försäljning och denna roll på Novus är rena drömuppdraget, säger Jan Berkö i ett pressmeddelande.
Jan Berkö har en mångårig bakgrund från Resumé där han var försäljningschef. I slutet av sin tid på Bonnier hade han utöver Resumé även ansvar för Veckans Affärer och Dagens Medicin.
– När jag var på Resumé inledde vi ett samarbete med Novus och jag gillade allt jag såg i företaget. Kulturen, kunskapen och innovationstakten upplevde jag som i framkant och tanken väcktes nog redan då i mig att det skulle vara roligt att en dag få ansluta till Novus.
Våren 2016 lämnade Jan Berkö Bonnier för en roll som senior konsult på rekryteringsföretaget Bohmans Nätverk. Där skulle han stanna fyra år innan ett nytt jobb väntade på Travel News och Res, som leds av den tidigare Resumé-chefredaktören Viggo Cavling. Men där stannade han bara ett drygt halvår innan en annan före detta Resumé-chefredaktör, Claes de Faire, lockade över honom till Mitt i.
Novus vd Torbjörn Sjöström kommenterar rekryteringen.
– Novus är Sveriges mest kända undersökningsföretag, men det finns fortfarande väldigt stor tillväxtpotential. Min vision är att Novus ska vara den naturliga partnern för alla som behöver kunskap. Jag är säker på att Jan kommer vara en viktig tillgång i detta arbete.