Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Springtime-konsult till Voddler

Publicerad: 2 September 2010, 09:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:40

Anders Sjöman från Springtime är ny kommunikationschef för filmtjänsten Voddler. "Målet är fler bra filmer", säger han.


Ämnen i artikeln:

VoddlerSpringtime

Voddlers nytillträdda kommunikationschef Anders Sjöman är son till legendariska filmregissören Vilgot Sjöman.

– Jag är uppväxt med film, syrran har jobbat länge med Colin Nutley, säger Anders Sjöman.

Själv har han dock valt en annan bana. Anders Sjöman kommer närmast från pr-byrån Springtime där han var inriktad på sociala medier.

– Det är otroligt kul att få kombinera sociala medier med film. På Voddler får jag jobba med att se till att filmare fortfarande får betalt för sitt arbete, vår tjänst är ju ett försök att slå undan fötterna för pirater, säger Anders Sjöman.

Anders Sjöman kommer att jobba med Voddlers kommunikation gentemot kunder, filmbolag och annonsörer, i samarbete med marknads- och säljcheferna.

– Min roll blir att se till att budskapen hänger ihop och se över vår långsiktiga kommunikation, säger han.

Voddler kombinerar betalfilmer med gratis reklamfinansierade filmer, och använder sig till skillnad från många andra filmtjänster på nätet av peer-to-peer-teknik istället för streaming.

Idag finns 2 500 filmer i arkivet men Voddler får ofta kritik för att utbudet är för dåligt.

– Det köper jag och håller med om. Vi lever i en titelbransch där de bästa titlarna vinner tittarna. Målet är att få fler filmer, säger Anders Sjöman.

Fler bra filmer ger bättre tittare vilket lockar fler annonsörer vilket leder till ännu fler bra filmer, säger han.

– Den spiralen vill vi in i och vi har kommit några steg. Men det tar tid att ändra en bransch och vi har många kvar att bearbete. Det är enträget arbete.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

VoddlerSpringtime

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev