Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Spray.se växer mest

Publicerad: 2 Februari 2011, 04:45
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Spray.se och Hemnet.se ökar mest i Sifos mätning av decembersurfandet.


Ämnen i artikeln:

Svd.seAftonbladet.seOrvesto Internet

Aftonbladet.se fortsätter att vara ohotad etta på Orvesto Internet eftersom MSN.se väljer att inte vara med i mätningen. Aftonbladet nådde en genomsnittlig decembervecka 3,8 miljoner användare i åldern 15-79 år. Det motsvarar 52 procent. Föregående år var andelen drygt 47 procent.

Den största tillväxten bland Orvesto Internets 20 största sajter står Spray.se för. Sajten når numera 367 000 användare i åldern 15-79 år – en ökning på 32 procent. Därefter kommer Hemnet.se, som numera har drygt 1 miljoner användare i mätningen. Även Svd.se har växt rejält på ett år.

Se förändringarna för de 20 största sajterna nedanför eller klicka till höger för att se december-resultatet för alla sajter i Orvesto Internet.

20 största sajterna på Orvesto Internet

    Veckoräckvidd i tusental       dec-09 dec-10 proc förändr 1 Aftonbladet.se 3426 3800 10,9 2 Tidningsnätet 1850 2202 19,0 3 Expressen.se 1644 1857 13,0 4 Blogg.se 1278 1529 19,6 5 DN.se 872 1119 28,3 6 Hemnet.se 787 1029 30,7 7 E24.se 757 946 25,0 8 Industrilandet 651 787 20,9 9 Tv.nu 603 776 28,7 10 Prisjakt.se 561 698 24,4 11 SVD.se 496 644 29,8 12 Mittmedia 480 597 24,4 13 Ilike.se 475 530 11,6 14 GP.se 460 462 0,4 15 Tasteline.com 441 462 4,8 16 Passagen.se 412 406 -1,5 17 Stormarknadspress nätverk 393 392 -0,3 18 Spray.se 279 367 31,5 19 Sydsvenskan.se 266 316 18,8 20 Alltommat.se 264 303 14,8

Synnöve Almer


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.