Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Spotifygrundare investerar i parfym-startup

Bolaget Sniph drivs av Lisa Kjellqvist och Tara Derakshan.

Spotifygrundaren Martin Lorentzons bolag, Rosello, investerar i parfym-startupen Sniph, som tar sikte på en internationell expansion.


Publicerad 2017-11-21 14:14
Uppdaterad 2017-11-21 16:06

Ämnen i artikeln:

Spotify

Dela artikeln:

Bolaget Sniph drivs av Lisa Kjellqvist och Tara Derakshan och är en prenumerationstjänst där prenumeranter varje månad får prova en ny doft som landar i brevlådan.

Nu har en internationell expansion påbörjats och bolaget har fått in fem miljoner kronor från nya och befintliga ägare. Breakit kunde under tisdagen avslöja att en av de nya investerarna är spotifygrundaren Martin Lortentzons bolag Rosello. 

Medieentreprenören Peter Settman och affärsänglarna Helena Herlogsson och Fredrik Månsson, samt inkubatorn Sting, väljer att återinvestera i bolaget.

Förutom bolaget Rosello kliver Anna Ljungbergh och Fredrik Berglund in som nya investerare.

Tjänsten lanseras 21 november på den brittiska marknaden.

– På samma sätt som musikindustrin var omodern innan Spotify, är parfymindustrin förlegad och redo för förändring och digitalisering. Genom att kombinera vår passion för doft med datadriven kundinsikt, kommer vi att revolutionera parfymindustrin och göra doftshopping till en personlig upplevelse, säger medgrundaren Tara Derakshan, i ett pressmeddelande.

Här är alla investerare:

Peter Settman

Helena Herlogsson & Fredrik Månsson

Anna Ljungbergh

Fredrik Berglund

Simon Josefsson

iResponse (Laik Virk & Åke Bendel)

Sting

Rosello

Alex Hartelius

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.