Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag30.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Spotify-utmanare tar chef från Improveme

Publicerad: 16 Augusti 2011, 05:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

Musiktjänsten Wimp har anställt Patrik Pihl som svensk marknadschef. Nu hoppas bolaget att ta fler marknadsandelar.


Wimp är en streamingtjänst med en redaktionell profil och fokus på lokal musik.

Nu har man alltså anställt Patrik Pihl som marknadschef. Bakgrunden är att musiktjänsten växer i Sverige.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att Patrik Pihl ansvarar för rekrytering av nya kunder samt att samarbeta med Wimps olika partners där bland annat Telenor ingår.

– Det ska bli otroligt kul att arbeta med musikstreaming, då det för många är det nya sättet att lyssna på musik. Då jag har en bakgrund som försäljningschef på radio samt marknadschef på skivbolag så är det väldigt stimulerande att få förmånen att ta detta nästa steg i musikbranschen, säger Patrik Pihl i ett pressmeddelande.

Patrik Pihl har tidigare arbetat med marknadsföring och försäljning av digital musik och på radio.

Han kommer närmast från en tjänst som försäljnings- och marknadschef på Daniel Nyhléns skönhetssajt Improveme.

– Med sina relationer och sin kunskap och erfarenhet från musikbranschen är vi säkra på att Patrik kommer att bidra starkt till utvecklingen av Wimp i Sverige, säger Sverigechefen Fredrik Zmuda i ett pressmeddelande.

Wimp lanserades i Sverige i februari och finns även i Norge, Danmark och Portugal.

Tjänten har i enligt egen uppgift över 300 000 betalade användare.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.