Digitalt presenteras av:

Spotify får draghjälp av Coca-Cola

Spotify och Coca-Cola inleder ett globalt samarbete. ”Vi ska hjälpa Spotify att expandera till nya marknader”, säger Gustaf Wettervik, marknadschef för kolsyrade drycker på Coca-Cola.

Avtalet består av tre delar; Spotify ska vara teknisk plattform för Coca-Cola, Spotify får nya marknader genom Coca-Cola, och parterna ska dra nytta av varandras plattformar i sociala medier för att nå nya konsumenter.

– Vi har över 40 miljoner fans på Facebook som Spotify kan nå och vi kommer att kunna driva trafik från Spotify till vår Facebook-sida, säger Gustav Wettervik.

Det är främst under 2013 som samarbetet kommer att märkas. Spotify blir då den tekniska plattformen för Coca-Cola Music som i dag är Coca-Colas sätt att marknadsföra sig genom musik på internet.

– För Coca-Cola är musik viktigt eftersom det är något som är gemensamt för alla våra konsumenter världen över.

Coca-Cola har tidigare använt Spotify för sina kampanjer, vilket man även ska fortsätta med i år.

Rebecka Lindberg

Publicerad 2012-04-19 12.06Uppdaterad 2015-12-06 14.25

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: