Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Spotify får draghjälp av Coca-Cola

Spotify och Coca-Cola inleder ett globalt samarbete. ”Vi ska hjälpa Spotify att expandera till nya marknader”, säger Gustaf Wettervik, marknadschef för kolsyrade drycker på Coca-Cola.

Rebecka Lindberg


Publicerad: 19 April 2012, 12:06
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:25

Ämnen i artikeln:

SpotifyCoca-Cola

Avtalet består av tre delar; Spotify ska vara teknisk plattform för Coca-Cola, Spotify får nya marknader genom Coca-Cola, och parterna ska dra nytta av varandras plattformar i sociala medier för att nå nya konsumenter.

– Vi har över 40 miljoner fans på Facebook som Spotify kan nå och vi kommer att kunna driva trafik från Spotify till vår Facebook-sida, säger Gustav Wettervik.

Det är främst under 2013 som samarbetet kommer att märkas. Spotify blir då den tekniska plattformen för Coca-Cola Music som i dag är Coca-Colas sätt att marknadsföra sig genom musik på internet.

– För Coca-Cola är musik viktigt eftersom det är något som är gemensamt för alla våra konsumenter världen över.

Coca-Cola har tidigare använt Spotify för sina kampanjer, vilket man även ska fortsätta med i år.

Ämnen i artikeln:

SpotifyCoca-Cola

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.