Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Sportsverige får nya säljuppdrag

Publicerad: 8 November 2010, 12:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Sportsverige.se utökar sitt nätverk med flera internationella sajter i ett nytt annonssamarbete med Perform. "För oss är det en chans att slå Sportbladet", säger vd:n Jonas Aschbacher.


Ämnen i artikeln:

Sportsverige

Samarbetet innebär bland annat att säljbolaget Sportsverige.se ska sälja annonsutrymme på flera av mediebolaget Performs internationella sajter.

– Det är ett ganska stort samarbete som täcker mycket svensk trafik. Men det är framför allt intressant med de större sajterna, säger Jonas Aschbacher, vd på Sportsverige.

Bland de sajter som Sportsverige ska arbeta med ingår bland andra premierleague.com, nhl.com samt pgatour.com. Att sajterna redan är etablerade gör det enklare för dem att sälja in mot den svenska annonsmarknaden, menar Jonas Aschbacher.

Målet är att nå ut till fler sportintresserade i Sverige, och även i resten av Norden, samt att stärka Sportsveriges ställning på den svenska marknaden.

– I och med de stora nätverken, som TV4 och Schibsted som har så många kanaler, är det svårt att nå en bra räckvidd, säger Jonas Aschbacher, och tillägger:

– För oss är det en chans att slå, framför allt, Sportbladet.

I samarbetet ingår även Performs videospelare ePlayer, som Sportsverige kan använda på sina egna sajter.

Sportsveriges nätverk består i dag av ett 30-tal sportsajter, med totalt cirka 700 000 unika besökare i veckan. Förra året omsatte bolaget runt 7,5 miljoner kronor. I år räknar man med att öka 20 procent.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Sportsverige

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.