Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Spoon och 203 Web Group i nytt samarbete

Contentbyrån Spoon och mediehuset 203 Web Group samarbetar kring native advertising-lösningar.

Helen Preutz


Publicerad: 17 Oktober 2013, 07:49
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:30

Ämnen i artikeln:

203 Web GroupSpoon

Native advertising är en ny företeelse inom onlinemarknadsföring och kan ses som en digital motsvarighet till advertorials. Genom att skapa annonser som i utseende och innehåll liknar det övriga materialet på sajten är syftet att skapa intresse.

Nu inleder Spoon och 203 Web Group ett samarbete kring just native advertising. Syftet är att erbjuda annonslösningar på receptsajterna MyTaste.nu och Matklubben.se.

Spoon kommer att ansvara för innehållet i annonserna och ska tillsammans med annonsörerna att ta fram passande innehåll för de annonser som kommer att visa på sajterna.

– Utmaningen är att leverera en kvalitetsupplevelse för både annonsören och besökaren. Nyckelordet är relevans. Det funkar inte att skrika ut kommersiella budskap, moderna konsumenter förväntar sig något smartare och mer användbart än så, säger Peter Mohlin, vice vd på Spoon och ansvarig för native advertising på byrån i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

203 Web GroupSpoon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.