Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Spoon gör redaktionellt material till Electrolux

Publicerad: 22 Mars 2013, 08:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51

Content marketingbyrån Spoon ska hjälpa Electrolux att bli kända som en helhetsleverantör av kök. Bland annat med hjälp av ett köksmagasin.


Electrolux Home lanserar ett nytt digitalt koncept med redaktionellt material. Spoon ska bland annat fylla Electrolux nya e-handelssajt med artiklar, filmer och webb-applikationer med information och inspiration om allt som har med kök att göra. Tanken är att Electrolux ska synas mer i sociala medier, och det kan bli aktuellt med ett Instagramkonto.

– I vårt researcharbete märkte vi att Electrolux Homes butikspersonal och köksinredare besitter massor av kunskap kring köksrenoveringar. De har varit i branschen länge och har massor av fina exempel från hela landet på hur en lyckad renovering kan gå till, säger Johan Andersson, Account Director på Spoon i ett pressmeddelande.

Förutom den digitala satsningen ska Spoon producera ett köksmagasin för kedjan. Tidningen ska distribueras till potentiella kunder efter sommaren.

Fakta

Arbetsgrupp på Spoon

Johan Andersson, account directorAnnika Sundström, art director, account managerEmil Thelander, digital developmentAnna-Maria Strawreberg, editorJonasLyckstedt  planner,                                                                                                               

Sofia Lundberg, concept development

Haig Daniels, business development

Arbetsgrupp på Electrolux Home:Lena Söder, marknadschefLars Magnusson, sortimentsansvarig kökKatarina Eklöf, webbansvarig

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.