Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Spoon gör podcast åt Taxi Stockholm

Publicerad: 2 Oktober 2013, 07:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

I samarbete med Spoon ska nu världens äldsta taxibolag nå ut till sina knappt fem tusen anställda genom ett podcast-avsnitt i månaden.


Ämnen i artikeln:

Spoon

Tanken är att information som rör företaget och chaufförerna ska bli tillgänglig på ett mer effektivt och roligare sätt.

– Det är en ren internpodd för Taxi Stockholms chaufförer, där bland annat kundundersökningar och annan internkommunikation kommer presenteras, säger Johan Bratt, kundansvarig på Spoon.

I segmentet ”Fråga Taxi Stockholm” kommer bolagets chaufförer att få svar på de frågor de har skickat in till taxi-podden. Ambitionen är att lyfta fram chaufförernas perspektiv och låta dem komma till tals.

– Det finns ett lyssningsvärde i att få lyssna på sina kollegor, det gör informationen mycket mer relevant.

Enligt Johan Bratt är podcast för interninformation ett mycket spännande koncept, och flera företag ska ha visat intresse för att skapa något liknande.

När Spoon presenterade taxi-podden i våras var de enligt Johan Bratt pionjärer på området.

-  Mycket har visserligen hänt sen i våras, men vad jag vet är Taxi Stockholm banbrytande, säger han och fortsätter:

– I alla fall i Sverige.

Gustav Thunander


Ämnen i artikeln:

Spoon

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.