Spoon gör podcast åt Taxi Stockholm

2013-10-02 09:11  

I samarbete med Spoon ska nu världens äldsta taxibolag nå ut till sina knappt fem tusen anställda genom ett podcast-avsnitt i månaden.

Tanken är att information som rör företaget och chaufförerna ska bli tillgänglig på ett mer effektivt och roligare sätt.

– Det är en ren internpodd för Taxi Stockholms chaufförer, där bland annat kundundersökningar och annan internkommunikation kommer presenteras, säger Johan Bratt, kundansvarig på Spoon.

I segmentet ”Fråga Taxi Stockholm” kommer bolagets chaufförer att få svar på de frågor de har skickat in till taxi-podden. Ambitionen är att lyfta fram chaufförernas perspektiv och låta dem komma till tals.

– Det finns ett lyssningsvärde i att få lyssna på sina kollegor, det gör informationen mycket mer relevant.

Enligt Johan Bratt är podcast för interninformation ett mycket spännande koncept, och flera företag ska ha visat intresse för att skapa något liknande.

När Spoon presenterade taxi-podden i våras var de enligt Johan Bratt pionjärer på området.

-  Mycket har visserligen hänt sen i våras, men vad jag vet är Taxi Stockholm banbrytande, säger han och fortsätter:

– I alla fall i Sverige.

Gustav Thunander

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt