Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Splay i stor rekryteringsoffensiv

Youtube-nätverket Splay anställer ett 15-tal nya personer och gör Edit Brunner till ny Sverigechef.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 02 December 2015, 08:40
Uppdaterad: 08 December 2015, 21:14

Ämnen i artikeln:

Splay

Youtube-nätverket Splay meddelar idag att man ökar tillväxttakten rejält och går in i en stor omorganisation för att möta efterfrågan från annonsörer.

Detta innebär en rekryteringsoffensiv där bolaget anställer ett 15-tal nya personer från bland annat Egmont, Bonnier och MTG.

– Många traditionella mediabolag pratar om kris i branschen, men det handlar ju snarare om att de inte lyckats digitalisera sin verksamhet. Om du, liksom vi, är ett renodlat digitalt mediabolag finns det hur många affärsmöjligheter som helst. Det är nu som annonsörerna på allvar flyttar budgeterna från traditionellt till digitalt, säger Vigor Sörman, vd och grundare av Splay, i ett pressmeddelande.

Ny Sverigechef och försäljningschef för det svenska kontoret blir Edit Brunner, som har en bakgrund inom media och pr från bland annat mediebyrån Mindshare.

– Jag har fascinerats av Splay från första kampanjen vi gjorde ihop och det parallella universum av kreatörer på Youtube som då plötsligt öppnades upp. På Splay finns allt jag letat efter i ett företag. Tillsammans ritar vi om mediakartan, vare sig branschen vill eller inte, och det är inte en dag för sent! Jag tror till 100 % på Splay och det är fantastiskt att de tror lika mycket på mig, säger Edit Brunner i pressmeddelandet.

Samtidigt utses en ny global ledningsgrupp för att Splay ska kunna växa på nya marknader.

Läs även:

"Hittade kreativiteten på Youtube"

Splay kampanjar mot utanförskap

Nyanställda i Sverigeorganisationen:

Edit Brunner, Sverigechef (tidigare Mindshare)

Rami Siman-Khodr, Creative Sales (tidigare Egmont)

Erica Palm, Creative Sales (tidigare Bonnier Publishing)

Hala Asfar, Creative Sales (tidigare TEDx och Nyheter24)

Andrea Elgeborn, Talent Manager (tidigare Assefa Kommunikation)

Kim Svanström, Creative Sales (tidigare Rebels Studios)

Josefin Brink, Produktionsledare (tidigare Forsberg & Co)

Fredrika Fry, Talent Manager (tidigare Meter TV)

Moa Axelsson, Produktionsledare (tidigare Mexiko TV)

Sandra Stridh, Communitychef (tidigare Monkberry)

Daniel Strandberg, Producent (tidigare Bleeding Arts Industries)

Nya globala ledningsgruppen:

Victor Ljungberg, Global Försäljningschef

Nazli Nadjari, Global CFO

Emanuel Eddyson, Global Produktionschef

Mikael Ljung, Global Talangchef

Mattias Hosio, Global Producktchef

Viktor Linnell, Nordenchef

Anton Josefsson, Nordisk CFO

Kajsa Gatenbeck, Global Projektledare

Ämnen i artikeln:

Splay

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.