Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

"Spice-effekten": Metro växte 186,3 procent

Publicerad: 3 November 2014, 06:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:24

Metros artiklar om dödsdrogen spice gjorde att tidningens mobilsajt ökade med nära 190 procent vecka 43.


Ämnen i artikeln:

Metro

Totalt besöktes Metros mobilsajt av 515 284 unika webbläsare, vilket alltså är en ökning på 186,3 procent. Det är den procentuellt sett största ökningen på topp tio-listan.

– Att vi nyligen ställde om till en renodlad digital redaktion har gett resultat väldigt snabbt. Hela den nya redaktionen gör ett fantastiskt jobb och vecka 43 var det vår bevakning av spicevågen som drar fram i både Sverige och världen som gav mest trafik, säger Metros chefredaktör Christofer Ahlqvist i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Bäst av de artiklar som vi skrev i ämnet gick polisens varning om super-spice och den om en 19-åring som blev hjärndöd efter att ha rökt spice en gång.

Näst mest, med 36,7 procent, ökade Sydsvenskans mobilsajt, som besöktes av totalt 399 984 unika webbläsare.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.