Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Spelvärlden biljett till en yngre publik – så snår du ”unreachables”

Spelvärlden biljett till en yngre publik – så snår du ”unreachables”

Gaming och esport lockar idag en bred publik, men majoriteten av målgruppen är under 30 år. För annonsörerna innebär det en chans att nå en stor grupp unga som har en stark köpintention – men det förekommer många missuppfattningar om gruppen. ”Det finns inga bevis för att skjutspel leder till våld”, säger Daniel Pereaux, vd på Fragbite.
✓ Så ser målgruppen ut
✓ Stort engagemang skapar möjligheter för annonsörer
✓ Viktigt att hitta rätt tonalitet

Publicerad: 23 november 2021, 12:45

Ämnen i artikeln:

FragbiteIABTema: Framtidens mediekonsumenterDigitala temaveckor

Isabelle Redving, GLHF, Jakob Andersson, We Are Era och Daniel Pereaux, Frabite, beskriver hur man som annonsör kan jobba gentemot gamers och esportare.

I början av november spelades en Major-turnering i Counter-Strike i Stockholm. Finalen spräckte det tidigare tittarrekordet, från 2017, rejält. Matchen sågs som mest av 2 748 850 tittare – det

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.