Digitalt
Spelbolag tar hjälp av Hyper Islandstudenter
Publicerad: 28 augusti 2013, 07:58
Sex studenter på reklamskolan Hyper Island ska som examensarbete hjälpa spelbolaget Paf att utveckla sin digitala strategi.
Internationella spelbolaget Paf har som mål att skapa vinst till välgörande ändamål. Förra året drog man in 24,7 miljoner euro, varav 19 gick till välgörenhet.
För att utveckla sin digitala strategi tar bolaget hjälp av studenter från reklamskolan Hyper Island, som tidigare hjälpt bland andra Aftonbladet med samma sak.
Från och med i dag och åtta veckor framåt ska sex studenter fördjupa sig i Pafs strategi som grundar sig i att det är roligare att spela tillsammans.
– Hyper Island är intressant eftersom de är en utbildningsenhet som kombinerar insikter i den nya digitala ekonomin med design och kommunikation. De är duktiga på snabba utvecklingsprocesser, vilka är en förutsättning i dagens ekonomiska värld, säger Anders Ingves, vd på Paf i ett pressmeddelande.
Han fortsätter:
– Det ska bli jätteskoj och inspirerande att få ha några elever mitt ibland oss och förhoppningsvis lär vi oss av deras sätt att tänka. Samtidigt är jag övertygad om att de får ett utbyte av oss i form av nya insikter.
Utbytet är samtidigt studenternas examensarbete.