Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Spaniens bidrag är störst i sociala medier

Publicerad: 9 Maj 2016, 14:11
Uppdaterad: 9 Maj 2016, 14:19

Här är Eurovisionartisterna som har omnämnts mest i sociala medier under den senaste veckan. I topp ligger Barei från Spanien.


Ämnen i artikeln:

MeltwaterEurovison Song Contest

Förra året kunde omvärldsbevakningsföretaget Meltwater förutspå att Måns Zelmerlöw skulle vinna Eurovision Song Contest, genom att mäta antalet inlägg i sociala medier.

I striden om vem som får störst utrymme i sociala medier inför årets Eurovision finns det enligt Meltwaters nya mätning en klar segrare: Spaniens bidrag med artisten Barei.

Mätningen består av statistik från Facebook, Twitter, Instagram, Youtube och forum internationellt. Enligt mätningen omnämns Barei i totalt 21 500 inlägg i sociala medier.

På andra plats kommer San Marinos bidrag Serhat med 13 500 inlägg, följt av Frankrikes bidrag med artisten Amir, med 12 500 inlägg.

Bareis låt "Say Yay!" har för närvarande cirka 2,5 miljoner visningar på ESC:s officiella Youtube-kanal, Serhats "I Didn’t Know" har cirka 450 000 och Amirs "J‘ai chercé" har cirka 4,5 miljoner.

Sveriges bidrag med Frans hamnar på plats 11 i undersökningen med 2 000 omnämnanden. Låten "If I Were Sorry" har cirka 940 000 visningar på ESC:s Youtube-kanal.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.