Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Sömnklubb nästa betaltjänst hos Aftonbladet.se

Publicerad: 26 Maj 2010, 06:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

När Mediesverige rannsakar affären på nätet är det många som sneglar på Aftonbladet. I juni lanserar bolaget sin andra renodlade betaltjänst på webben – Sömnklubb.se.


Aftonbladets betaltjänster är än så länge Plus-prenumeration, styckförsäljning, e-handels-produkter och Viktklubben.se. Betalningen sker via mobilen eller kreditkort. Aftonbladets omsättning från nya medier, där betaltjänsterna ingår, var 367 miljoner kronor i fjol.

I juni lanserar Aftonbladet.se sin andra betaltjänst, Sömnklubb.se, och man planerar för fler innan året är slut. Tjänsten är ett samarbete med Livanda och hjälper folk att sova bättre genom ett tolvstegsprogram.

Styckförsäljningen av rörligt material sker än så länge i samarbete med National Geographic och distributören Pan Vision. Aftonbladet för diskussioner med flera mediepartners om innehåll för sajten.

– Det är en win-win. Vi kommer åt bra innehåll och de kan testa affärsmodeller som inte går ut på annonsfinansiering på vår stora räckvidd på 5 miljoner unika i veckan, säger Elsa Falk, kommerisell redaktionschef på Aftonbladet.se.

Läs en större artikel om Aftonbladets - och andra mediesajters - strategi för nätaffärerna i DM Plus.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.