Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Sommarsolen lyfte sajten

Publicerad: 15 Augusti 2013, 07:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

Allt om Stockholm har fördubblat sin trafik jämfört med förra sommaren och tagit sig in på KIA-index lista över Sveriges 20 mest besökta sajter.


Ämnen i artikeln:

Kia IndexAllt om stockholm

Under sommaren då trafiken till flertalet sajter dalar sticker nöjessajten Allt om Stockholm ut som ett undantag.

– Hela sommaren har varit bra. Under Prideveckan var trycket varit osedvanligt högt, vilket beror på att redaktionen skrivit pigga och roliga artiklar, säger Klas Lindberg, sajtchef på Allt om Stockholm till Dagens Media.

Under vecka 31 var 428 000 unika besökare inne på sajten, vilket är nytt all time high för sajten. Nu har trafiken stabiliserats kring 400 000 besökare i veckan, vilket är en fördubbling gentemot samma period under föregående år.

Ökningen innebär att sajten tagit sig in på KIA-index 20-i-topplista över de mest besökta sajterna.

Enligt Klas Lindberg beror ökningen främst på det hårda arbetet som redaktionen lagt ner under sommaren.

– I juli släpptes Allt om Stockholm-appen, vilket också har bidragit till ökningen i direkttrafik och den tid man spenderar på sajten, säger han.

På måndag släpper man appen för Androidtelefonen.

– Android-appen kommer bli fantastisk, den väntar alldeles runt hörnet. Jag ser fram emot vår temasajt för julen, då Stockholm återigen blir ett superpopulärt besöksmål, och vi ska vägleda stockholmarna och besökarna till allt kul som händer, säger Pernilla Ericson som är redaktör på sajten.

Just nu jobbar man för fullt med sajten. Bland annat finns planer webb-tv och en ny inloggningsversion av appen som är mer social där man kan spara sina favoriter.

Utöver det kommer Allt om Stockholm att vara mediapartner till Gästernas Restaurangpris som delas ut av Book a table under hösten.

I juni berättade Dagens media om den reklamkampanj som Aftonbladet gjorde för att marknadsföra Allt om Stockholm. Då satte man upp fem hundra "gatuskyltar" i centrala Stockholm. Men kampanjen visade sig vara olaglig och skyltarna plockades ner.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Kia IndexAllt om stockholm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.