Digitalt
Society Icon rekryterar Tiktok-profil
Publicerad: 26 juni 2020, 05:58
Liam Kalevi med Society Icons vd och grundare Mose Haregot. Foto: Society Icon
Society Icon gör en storsatsning på Tiktok och rekryterar profilen Liam Kalevi för att leda det nya affärsområdet.
Ämnen i artikeln:
TiktokSociety Icon lanserar ett community för Tiktok, som leds av Tiktok-profilen Liam Kalevi.
Som Dagens Media tidigare har berättat växer Tiktok snabbt just nu. I april rapporterade Business Insider om att appen överstigit 2 miljarder mobilnedladdningar. Under första kvartalet 2020 hade Tiktok 315 miljoner nya nedladdningar, enligt app-analysbolaget Sensor Tower. Ingen app har någonsin haft så många nedladdningar under ett enda kvartal, enligt analysföretaget.
LÄS ÄVEN: Så utnyttjar annonsörer Tiktok på bästa sätt
Och i höst planerar Tiktok att starta ett kontor i Stockholm och ska bygga ett Tiktok-team för den nordiska marknaden.
– Tiktok har på kort tid gett mig enorma möjligheter, och en stor publik. Eftersom det är ett så nytt fenomen som hela tiden växer och förändras måste man vara snabb och flexibel när man jobbar med Tiktok, och med Society Icons vision att sätta den kreativa människan i centrum har jag hittat en perfekt match både för mig och våra partners, säger Liam Kalevi, i ett pressmeddelande.
– Framgången på Tiktok bygger helt och hållet på kreativitet, och är så mycket mer än roliga danser. Här vill jag hjälpa varumärken att aktivera Tiktokers på rätt sätt, effektivt, och nå resultat – möjligheterna är enorma.
Society Icons affärsidé bygger på att koppla ihop personer direkt med varumärken. Tidigare i våras rekryterade bolaget bland annat Zeniths tidigare byråchef Malin Nährström till rollen som kommersiell chef.