Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Society Icon rekryterar Tiktok-profil

Publicerad: 26 Juni 2020, 05:58

Liam Kalevi med Society Icons vd och grundare Mose Haregot.

Foto: Society Icon

Society Icon gör en storsatsning på Tiktok och rekryterar profilen Liam Kalevi för att leda det nya affärsområdet.


Ämnen i artikeln:

Tiktok

Society Icon lanserar ett community för Tiktok, som leds av Tiktok-profilen Liam Kalevi

Som Dagens Media tidigare har berättat växer Tiktok snabbt just nu. I april rapporterade Business Insider om att appen överstigit 2 miljarder mobilnedladdningar. Under första kvartalet 2020 hade Tiktok 315 miljoner nya nedladdningar, enligt app-analysbolaget Sensor Tower. Ingen app har någonsin haft så många nedladdningar under ett enda kvartal, enligt analysföretaget. 

LÄS ÄVEN: Så utnyttjar annonsörer Tiktok på bästa sätt

Och i höst planerar Tiktok att starta ett kontor i Stockholm och ska bygga ett Tiktok-team för den nordiska marknaden.

– Tiktok har på kort tid gett mig enorma möjligheter, och en stor publik. Eftersom det är ett så nytt fenomen som hela tiden växer och förändras måste man vara snabb och flexibel när man jobbar med Tiktok, och med Society Icons vision att sätta den kreativa människan i centrum har jag hittat en perfekt match både för mig och våra partners, säger Liam Kalevi, i ett pressmeddelande.

– Framgången på Tiktok bygger helt och hållet på kreativitet, och är så mycket mer än roliga danser. Här vill jag hjälpa varumärken att aktivera Tiktokers på rätt sätt, effektivt, och nå resultat – möjligheterna är enorma.

Society Icons affärsidé bygger på att koppla ihop personer direkt med varumärken. Tidigare i våras rekryterade bolaget bland annat Zeniths tidigare byråchef Malin Nährström till rollen som kommersiell chef.

Madeleine Nilsson

Reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Tiktok

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.