Digitalt
Sociala medier-experterna: Så når du som mediehus kidsen – och så ska du inte göra
Publicerad: 26 november 2021, 06:36
Någon ska vara först med det seriösa innehållet på Tiktok, och den aktören kommer sticka ut, tror Anton Andersson. På bild: Peter Arneryd, head of social på Publicis Groupe, Anton Andersson, business direktor på Social Industries och Brit Stakston, mediestrateg. Foto: skynesher
Sociala medier-experterna Anton Andersson, Peter Arneryd och Brit Stakston ger handfasta tips om hur publicister ska navigera i de sociala kanalerna – för att göra framtida läsare och prenumeranter av de unga: ”Långsiktigt förödande att låta bli”.
✓Så når du unga med nyheter på Tiktok
✓ Följare och engagemang – tänk på detta
✓ Största fallgroparna att undvika
✓ Därför är sociala medier livsviktiga för publicister
Ämnen i artikeln:
Tema: Framtidens mediekonsumenterDigitala temaveckorTiktokInstagramDagspressPrenumerationerUndersökningen Svenskarna och internet visar år efter år att att barn och unga främst tar del av nyheter via sociala medier.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.