Social Industries Emma Blom svarar på de vanligaste frågorna om sociala medier

Grundaren och vd:n för Social Industries, Emma Blom, inledde sitt bloggande här på Dagens Media med att svara på de vanligaste frågorna hon får. Frågor som hon bemöter med frågor.

Social Industries är en nykomling som med explosivitet knipit en plats som en av de största sociala medier-byråerna i Sverige. Grundaren Emma Blom har ett starkt intresse för digitalisering och marknadsföring och följer ständigt utvecklingen i branschen. Som bloggare på Dagens Media delar hon med sig av insikter och spaningar.

I sitt första inlägg berättar hon om de frågor hon bemöts av under sina föreläsningar och hur dessa frågor hjälper henne utveckla insikter om marknadens behov och olika synsätt på sociala medier. Men hon upplever också att ibland är det inte rätt svar som behövs, det är rätt frågor. Ämnen som Emma Blom menar är viktiga är bland annat att fråga sig vad man har för målsättning med sociala medier och vad man vill att folk ska göra med det innehåll man publicerar. Eftersom allt färre människor generellt delar inlägg, är delningar verkligen målet och lever idealet om delningar verkligen upp till verkligheten?

Det är också lätt att blir helt rådvill av alla olika råd kring sociala medier, men då gäller det att i första hand titta på sina egna lärdomar och data. Oavsett vad experterna säger så är det viktigaste att det fungerar för dig, din målgrupp och din verksamhet, skriver Emma Blom.

Publicerad 2018-01-29 13.37Uppdaterad 2018-01-29 14.22