Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Social branding när P&G intar Sime

Publicerad: 15 november 2011, 06:58
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:51

Procter & Gambles Krister Karjalainen tar plats på scen under morgondagens Sime för att bringa klarhet i begreppet social branding.


– Det finns olika definitioner på sciak branding. För mig handlar det om hur man bygger och stärker varumärken i sociala medier. Jag kommer prata utifrån hur social branding påverkar varumärkesbyggandet, säger Krister Karjalainen, chef för digitala medier Norden på Procter & Gamble.

Krister Karjalainens presentation ska bland annat handla om påverkan på marknadsförare och påverkan på det traditionella varumärkesbyggandet, och utmaningar och möjligheter för globala varumärken på en lokal marknad.

Vad finns det för möjligheter och risker med social branding?

– Vem äger varumärket - är det konsumenter eller företag? Det handlar om hur man navigerar som företag när konsumenten får mer kontroll.

Vad har du för goda råd till besökarna på Sime när det gäller social branding?

– Utmana dig själv, våga testa och misslyckas för att lyckas.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.