Digitalt
Snapchats CMO: ”AR-annonsering är i sin linda”
Publicerad: 23 juni 2022, 08:00
Snapchats CMO Kenny Mitchell pratade med Dagens Media under sitt besök i Sverige. Foto: Pressbild/TT Nyhetsbyrån
Snapchats marknadschef Kenny Mitchell om AR-revolutionen, konkurrensen med VR och Tiktok samt varför de fortsätter att gasa in i den ekonomiska oron: ”Marknaden har bara börjat utvecklas”, säger han till Dagens Media.
2016 jobbade Kenny Mitchell på Gatorade, den amerikanska sportdrycksgiganten, och gjorde en framgångsrik AR-kampanj. Sex år senare är han marknadschef på Snapchat och tror att AR-annonsering bara är i sin
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.