Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Snapchat och WPP inleder AR-samarbete

Publicerad: 1 oktober 2021, 05:44

Snapchat och WPP inleder AR-samarbete.

Kommunikationsbyrån WPP inleder ett samarbete med Snapchat och kommer få mer kunskap om hur Snapchat arbetar med AR-teknologi för att kunna öka e-handel med hjälp av förstärkt verklighet.


Ämnen i artikeln:

SnapchatWPP

Kommunikationsbyrån WPP tillkännager i ett pressmeddelande att bolaget inleder ett samarbete med Snapchat med fokus på AR-teknik och sätt att driva e-handel med förstärkt verklighet.

LÄS MER: Dove nådde närmare miljonen unga kvinnor med AR-kampanj – lär av det lyckade arbetet 

– AR har en stor roll att spela i framtidens marknadsföring och handel, från virtual reality till uppslukande digitala upplevelser. Snapchat har byggt en imponerande AR-plattform och vi är glada att samarbeta med dem så att våra medarbetare kan få tillgång till Snapchats senaste AR-teknik och utveckla innovativa e-handelslösningar för våra kunder, säger Sanja Partalo på WPP.

Tillsammans kommer de båda bolagen samarbeta med nya produkter och teknologier, exempelvis det nya ”Trends tool”, som låter annonsörer se vad som trender på Snapchat. WPP kommer i och med samarbetet att få tillgång till fortbildning i hur Snapchats AR-teknologi fungerar. 

LÄS MER: Snapchat lanserar Tiktok-liknande funktion 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SnapchatWPP

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.