Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Snapchat låter annonsörer spåra användarna

Snapchat rullar ut konverteringsverktyget "Snap pixel".

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 02 November 2017, 09:25
Uppdaterad: 02 November 2017, 09:25

Ämnen i artikeln:

Snapchat

Igår släppte Snapchat det nya annonseringsverktyget "Snap pixel" som låter annonsörer spåra hur en person agerar efter att ha sett en annons på Snapchat. Snap pixel möjliggör konverteringsspårning över flera olika onlinemiljöer som ägs av en publisist eller ett företag, så som mobil, surfplatta och desktop.

Genom Snap pixel kan annonsören placera en slags digital kod, en pixel, på webbsidor. Både Facebook, Google och andra stora techbolag använder redan pixlar för att mäta och rikta annonser.

Än så länge har verktyget testats på den amerikanska marknaden av Techstyle fashin group som äger varumärkena Justfab, Fabletics och Shoedazzle. Verktyget kommer även göras tillgängligt för annonsörer i Sverige.

Intressant är att Snapchats vd Evan Spiegel för ett par år sedan sade att den typen av riktade annonser var "obehagliga", vilket Adweek uppmärksammar i sin artikel. Men nu fortsätter Snapchat att utveckla verktyg så att annonser bättre kan mäta och spåra digitala annonser.

Ämnen i artikeln:

Snapchat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.