Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Smidiga avslut har blivit ett köpargument – här är ljudtjänsternas sätt att vinna abonnenter

Publicerad: 7 april 2022, 05:34

”Om kunden upplever en frustration kring att registreringen inte går att fullfölja i appen så delar vi den”, säger Gustaf Sköld som är COO på Nextory.

Ljudtjänsterna jobbar i motvind från techjättarna under första delen av kundresan. Men när det gäller att göra avsluten smidiga ligger de i framkant – inte minst av affärsskäl.
✓ Techjättarnas avgifter komplicerar kundresan
✓ Nextory vill erbjuda en så enkel uppsägning som möjligt
✓ Snabbast avslut på Podme


Ämnen i artikeln:

Digitala temaveckorTema: Digitala prenumerationerNextoryPodmeBookbeatStorytelSpotify

Under Dagens Medias temavecka om digitala prenumerationer testar vi att både att teckna oss för och säga upp renodlade digitala prenumerationer. Totalt går vi igenom 30 olika mediers abonnemang.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.