Digitalt
Smidiga avslut har blivit ett köpargument – här är ljudtjänsternas sätt att vinna abonnenter
Publicerad: 7 april 2022, 05:34
”Om kunden upplever en frustration kring att registreringen inte går att fullfölja i appen så delar vi den”, säger Gustaf Sköld som är COO på Nextory.
Ljudtjänsterna jobbar i motvind från techjättarna under första delen av kundresan. Men när det gäller att göra avsluten smidiga ligger de i framkant – inte minst av affärsskäl.
✓ Techjättarnas avgifter komplicerar kundresan
✓ Nextory vill erbjuda en så enkel uppsägning som möjligt
✓ Snabbast avslut på Podme
Ämnen i artikeln:
Digitala temaveckorTema: Digitala prenumerationerNextoryPodmeBookbeatStorytelSpotifyUnder Dagens Medias temavecka om digitala prenumerationer testar vi att både att teckna oss för och säga upp renodlade digitala prenumerationer. Totalt går vi igenom 30 olika mediers abonnemang.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.