Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Smart Media tar vd från Björn Borg

Publicerad: 6 November 2014, 05:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Jim Rosengren blir ny vd för Smart Media Publishing. Han rekryteras för att leda företagets satsning på native advertising.


Smart Media producerar temabilagor för dagspress, men jobbar också med digitala redaktionella produkter. Ett område man nu vill bli bättre på.

Rekryteringen av den nye vd:n Jim Rosengren, senast global affärsutvecklingsansvarig på Björn Borg, är ett viktigt led i den satsningen. Hans uppgift blir att förbättra företagets erbjudanden inom digital native advertising.

– Vi har medvetet letat efter en erfaren och målfokuserad ledare utanför mediabranschen som kan bidra med nya synsätt i företagets omställning mot ett större digitalt fokus. Jim har ett imponerande track record inom affärsutveckling och försäljning som är mycket värdefullt i detta arbete, säger Fredrik Lagergren, medgrundare av Smart Media i ett pressmeddelande.

Jim Rosengren har tidigare varit vd för Björn Borg i Kina och även varit ansvarig för Björn Borgs verksamhet i Sverige.

– Mediabranschen utvecklas i snabb takt och för företag som Smart Media, som har ett drivet team med härlig energi och passion, finns stora möjligheter att hämta hem. Därför är detta en utmaning som jag ser mycket fram emot, säger Jim Rosengren i pressmedelandet.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.