Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Skandalsåpan lyfter Kanal5.se

Publicerad: 16 september 2010, 12:15
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Kanal 5 Plays besökssiffror rusar. "Självklart har Kungarna av Tylösand varit en bra inkastare", säger webbchefen Daniel Cedercrona.


Ämnen i artikeln:

Calle SchulmanMastiffKanal 5

Sedan förra veckan har antalet besökare på Kanal5.se ökat med 121 procent enligt siffror från KIA index. Daniel Cedercrona, chef för affärsutveckling och nya medier på Kanal 5 säger att han är osäker på om den lavinartade ökningen är ett rekord inte, men menar att det är en effekt av kanalens högsäsong.

Bland annat har sajten fått ordentligt med draghjälp från den skandalomsusade Mastiff-produktionen "Kungarna av Tylösand" vars premiärprogram har setts av över 200 000 tittare på webben.

Daniel Cedercrona vill dock poängtera att framgångarna inte enbart kan tillskrivas Kungarna av Tylösand.

– Vi har haft riktigt bra programstarter och samtidigt stärkt vår närvaro i de sociala medierna. Självklart har Kungarna av Tylösand varit en bra inkastare men vi har också en riktigt bra programflora med exempelvis Ullared.

Hur ska ni behålla besökarna?

– Vi har precis värvat Gossip Girl som vi sänder reklamfinansierat vilket ytterligare stärker våra positioner. Det känns fantastiskt att vi har börjat få fart på sajten och vi kommer fortsätta att satsa hårt på den.

Dante Thomsen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev