Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

”Skalbarheten är oändlig”

Publicerad: 12 Maj 2011, 08:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:11

Facebooks Nordenchef Martin Ingemansson kommenterar dagens lansering av Facebook Deals i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Facebook

Som dagensmedia har rapporterat rullar Facebook ut Deals i Sverige i dag. Först ut på den nya plattformen är McDonalds, Statoil och Stadium, som framöver ger Deals-erbjudanden till kunder som checkar in med Facebook Places.

– Vi lanserar med tre kunder från början. Sen någon gång under året kommer vi att släppa på lite fler företag. Vi bestämmer själva när vi ska göra det. Det tar ju ett tag att vänja konsumenter till nya beteenden, säger Facebooks Nordenchef Martin Ingemansson.

Vad har ni för kundkriterier?

– För oss handlar det om att det ska vara ett bra erbjudande till konsumenten om vi ska godkänna det.

Martin Ingemansson ser Facebook Deals som utmärkt, och unikt, marknadsföringsverktyg för att driva volym till butiker.

– Om man tittar på skalbarheten på Facebook för en sådan här produkt så är den oändlig. Det finns 2 miljoner Facebook-användare på mobilen i Sverige och när man accepterar ett erbjudande sprids det viralt genom nyhetsflödet. Det finns inget bättre sätt att marknadsföra än genom word of mouth.

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.