Digitalt presenteras av:

Ska sprida Melodifestivalen socialt

Social Industries tar över Melodifestivalens sociala kanaler. "Ett rejält prestigeuppdrag."

Sociala medier-byrån Social Industries får ansvaret att driva Melodifestivalens sociala mediekanaler under nästa års tävling.

Uppdraget sträcker sig från nu och fram till finalen i Friends Arena den 11 mars.

Uppdraget inkluderar strategi, produktion och distribution, i samarbete med SVT:s egna Melodifestival-redaktion.

– Jag vet inte om det blir så mycket större än Melodifestivalen i Sverige, så det här är ett rejält prestigeuppdrag för oss. Att vi har fullt ansvar för alla kanaler är givetvis ett stort förtroende, säger Emma Blom, vd på Social Industries, i ett pressmeddelande.

Social Industries arbetar sedan tidigare med bland andra Wunderkind, Arla, FCA Sweden, Civilekonomerna och Coca-Cola Enterprises.

 

Publicerad 2016-11-02 10.48Uppdaterad 2016-11-02 11.00

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: