Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Ska sprida Melodifestivalen socialt

Social Industries tar över Melodifestivalens sociala kanaler. "Ett rejält prestigeuppdrag."


Publicerad: 02 November 2016, 10:48
Uppdaterad: 02 November 2016, 11:00

Ämnen i artikeln:

MelodifestvalenSVT

Sociala medier-byrån Social Industries får ansvaret att driva Melodifestivalens sociala mediekanaler under nästa års tävling.

Uppdraget sträcker sig från nu och fram till finalen i Friends Arena den 11 mars.

Uppdraget inkluderar strategi, produktion och distribution, i samarbete med SVT:s egna Melodifestival-redaktion.

– Jag vet inte om det blir så mycket större än Melodifestivalen i Sverige, så det här är ett rejält prestigeuppdrag för oss. Att vi har fullt ansvar för alla kanaler är givetvis ett stort förtroende, säger Emma Blom, vd på Social Industries, i ett pressmeddelande.

Social Industries arbetar sedan tidigare med bland andra Wunderkind, Arla, FCA Sweden, Civilekonomerna och Coca-Cola Enterprises.

 

Ämnen i artikeln:

MelodifestvalenSVT

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.