Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

SJ: "Det är bra om man gör research"

Publicerad: 13 December 2010, 12:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

SJ:s kommunikationsdirektör Elisabeth Lindgren svarar på Malin Lernfelts kritik.


Ämnen i artikeln:

SJGöteborgs-Posten

Som dagensmedia.se berättade om tidigare idag gick GP:s ledarskribent Malin Lernfelt mot angrepp på SJ för att de inte fanns till på Twitter. I själva verket har bolaget, sedan ett år tillbaka, varit aktiva på mikrobloggstjänsten.

– Hon har kanske inte haft någon anledning att titta på SJ:s Twitterkonto sedan tidigare. Men det är ju bra om man skriver en krönika att man gör bra research, säger Elisabeth Lindgren, kommunikationsdirektör på SJ.

Till sitt försvar sade Malin Lernfelt till dagensmedia.se bland annat att SJ inte ”utnyttjat kontot optimalt”, och att inte tillräckligt många resenärer känner till det.

Men det påståendet vänder sig Elisabeth Lindgren mot och menar tvärtom att kontot är mycket omtalat.

– Vi har fått väldigt mycket positiv återkoppling för vår närvaro på Twitter. Vi är även ute mycket och föreläser om det. Den här debatten har också inneburit att vårt Twitterkonto blivit ännu mer känt, säger hon.

Malin Lernfelt kritiserar er också för att ni inte har öppet längre än mellan 9 och 16 på vardagar. Hur ställer ni er till det?

– När det sker stora störningar så har vi kontot bemannat dygnet runt. Vi går ut på Twitter och berättar om var man kan hitta information, säger Elisabeth Lindgren.

Om SJ kommer utvidga öppettiderna för Twitterkontot har de ännu inte tagit ställning till. Men enligt Elisabeth Lindgren är det något som de för tillfället kikar på.

– Vår ambition är att bli mer närvarande i sociala medier. Men det är viktigt att se vad man tar för åtaganden och om man klarar av det, säger Elisabeth Lindgren.

SJ:s viktigaste kanal är dock fortfarande deras sajt, som fortlöpande uppdateras med störningsinformation, berättar Elisabeth Lindgren.

– Men Twitter är en viktig kanal, där vi får väldigt mycket snabb respons och feedback från resenärerna. Det har varit ett bra sätt för oss att vara med där diskussionerna förs.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

SJGöteborgs-Posten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.