Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

SJ blidkar resenärer på Instagram

Publicerad: 9 januari 2015, 12:08
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:17

SJ lanserar ett konto på Instagram.


Var tionde tåg var mer än fem minuter försenat under 2014, enligt en färsk rapport från Trafikverket, skriver TT.

Nu lanserar SJ ett Instagramkonto, och uppmanar samtidigt sin personal att använda hashtagen #vipåsj.

– Vi vill närma oss våra kunder, vi måste jobba på relationen med våra kunder, bli mer tillgänglia, säger Helga Baagøe, kommunikationsdirektör på SJ.

Vad är viktigast för era kunder?

– De vill två saker – att tågen ska gå i tid, och de vill ha bättre information om de störningar som uppstår.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev