fredag27 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

SF Bio väljer Deasign

Publicerad: 19 augusti 2010, 11:33
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:42

SF Bio inleder ett långsiktigt samarbete med Deasign. Huvuduppdraget är att göra om Great Works numera tre år gamla SF.se.


SA

Synnöve Almer


SF Bio har arbetat med flera olika webbleverantörer genom åren. Great Works står bakom dagens SF.se som lanserades 2007 och Doberman har tagit fram sajtens community.

I december drog SF Bio igång en upphandling för att välja byrån som ska ta hand om strategin för den digitala närvaron framöver, med fokus på en redesign av Sf.se. Fem byråer var kvar till slutet, men det var Deasign som fick jobbet.

– De ska lägga en strategi och titta på nya funktioner och teknik. Vi är väldigt nöjda med vår sajt som funkar väldigt bra, men det har hänt en del sedan lanseringen så nu är det dags för en redesign, säger Christoffer Cederschiöld, affärsområdeschef för SF Bio Nya medier.

Trafiken på Sf.se har dubblerats på fem år och i dag bokas över 70 procent av Sf:s biljetter på webben. Ett viktigt mål är att öka bokningar och köp ytterligare.

– Det är verkligen ett prestigeuppdrag och ett varumärke man har längtat efter att få jobba med. Det finns en stor utvecklingspotential och de vågar satsa på ny teknik, säger Maria Bomberg, projektledare på Deasign.

Nya Sf.se får vi se först om drygt 18 månader.

Arbetsgrupp på Deasign:

Maria Bomberg, Projektledare, Niklas Delmar, Strateg, Jonas Theder, ad/kreativt ansvarig, Björn Järnankar, ad/designer, Rickard Almér, omväldsanalytiker/SEO.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev