Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

SF Bio till Mobiento

Publicerad: 6 Juli 2011, 04:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:05

Mobilbyrån Mobiento har fått i uppdrag att ta fram nästa generation av SF Bios mobilapplikation.


Ämnen i artikeln:

MobientoSF Bio

SF Bio har efter en pitch valt Mobiento som strategisk partner för sin närvaro i mobila kanaler. Det första uppdraget är att ta fram en ny app för Iphone och Android.

Redan december 2008 lanserades den första appen för Iphone, men SF Bio har inte haft någon app för Android tidigare.

Den nya appen ska bli snabbare och mer social, med en rad nya funktioner som ska implementeras löpande. Exempelvis en avdelning för specialerbjudanden knutna till biobesöket från både SF Bio och extern partners i form av mobilkuponger.

Dessutom kopplas appen till Facebook där användarna kan posta sina planerade biobesök, med filmtitel, salong och tid, direkt i sin logg.

Appen beräknas att vara färdig för lansering i slutet av september eller i början av oktober.

– Produktionen är i full gång. Vi har gjort en väldigt noggrann analys av all feedback från användarna och vi har bland annat tagit fasta på att appen ska vara mer användarvänlig att hantera och vilka funktioner som ska prioriteras, säger Frans Borgstrand, kundansvarig på Mobiento.

Vad betyder det för er som byrå att få in SF Bio?

– Nu när mobilkanalen blir mer affärskritisk är det viktigt för oss att kunna visa att ett prestigevarumärke som SF Bio kommer till oss när de ska utveckla andra generationen av sin app. Det har varit stark efterfrågan på appar den senaste tiden och många har anlitat leverantörer som saknar den breda erfarenheten av mobil kommunikation.

Arbetsgrupp Mobiento

Andrea Winkler, projektledare, David Sundelin, interaktionsdesigner, Petter Silfver, interaktionsdesigner/ad, Johan Wistrand, creative director, Frans Borgstrand, kundansvarig/rådgivare.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MobientoSF Bio

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.