Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

SF Bio gör webb-tv med Kodjo

Publicerad: 17 november 2011, 07:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

SF Bio gör om sajten och lanserar bredare annonsformat. Samtidigt passar bolaget på att lansera webb-tv-formatet "Popcorn" med P3-profilen Kodjo Akolor.


Förutom uppfräschningen av sajten och lanseringen av "Popcorn" har SF Bio också skapat nya Iphone- och Androidappar, som lanseras i december.

Sammantaget är det bolaget största digitala satsning någonsin. Anledningen är att trafiken till sajten, som har ungefär 1,5 miljoner unika besökare varje månad, ökat med över 140 procent på sex år.

– Sju av tio biobiljetter bokas via internet. Det är ett enormt tryck och därför vill vi bygga för framtiden. Vi vill ha en ny digital identitet, säger Christoffer Cederschiöld, affärsområdeschef för Nya Medier på SF Bio till dagensmedia.se.

Framför allt är det tekniken bakom sajten som förbättras. Allt för att det ska bli smidigare för kunden.

Målet med den digitala satnsingen är också att hitta nya intäktskällor genom nya, bredare annonsformat.

Men även webb-tv-programmet "Popcorn", som ska handla om aktuella biofilmer, ska ge intäkter via sponsring och annonsering.

Programmet, som produceras av OTW, leds alltså av P3 Morgonpassets profil Kodjo Akolor och kommer att vara cirka 15 minuter långt. Inför varje program bjuds nya gäster in för att diskutera film.

– Vi siktar på fyra avsnitt i år och så får vi se hur vi kan förlänga avtalet, säger Christoffer Cederschiöld till dagensmedia.se.

SF Bios Iphone app har i dagsläget laddats ner över 650 000 gånger och nu uppgraderas den alltså samtidigt som även en Android-app lanseras.

– Den viktigaste funktionen i den nya appen är att man kan välja vart man vill sitta i salongen. Det har varit mycket efterfrågat bland våra kunder.

Den nya sajten har tagits fram av Sogeti, Deasign och Dareville. De nya apparna har gjorts av Mobiento och Cybercom.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.